INSPIRACJE / Odżywianie / 20 listopada 2018

Jak wybierać zdrowe przekąski?

Przekąski są rodzajem posiłku, który ma na celu zaspokojenie głodu pomiędzy trzema głównymi posiłkami – śniadaniem, obiadem oraz kolacją.

 

W dzisiejszych czasach życie nabiera coraz szybszego tempa. Niestety często zapominamy o regularności spożywanych posiłków oraz sięgamy po wysokokaloryczne a przy okazji także niezdrowe produkty, aby zaspokoić głód i potrzeby smakowe. W takim przypadku pojadanie pomiędzy poszczególnymi posiłkami przyczynia się do wystąpienia problemów w utrzymaniu odpowiedniej masy ciała.

 

Warto podkreślić, że przekąski nie zawsze muszą być niezdrowym nawykiem. To całkiem normalne, że pomiędzy posiłkami odczuwamy głód, przede wszystkim wtedy kiedy są miedzy nimi zbyt długie przerwy.

 

Obecność przekąsek podczas trwania diety odchudzającej wcale nie musi oznaczać zmniejszenia skuteczności diety, a wręcz przeciwnie. Odpowiednio dobrane przekąski pozwalają pobudzić metabolizm, przez co spalamy więcej kalorii. Dodatkowo odpowiednio zaplanowane i zdrowe przekąski pozwalają uniknąć napadów głodu, które często występują w czasie stosowania diet redukcyjnych.

 

Jednak kluczową rolę odgrywa tutaj planowanie posiłków wcześniej, aby w chwili odczuwania głodu mieć w zasięgu ręki coś „zdrowego”. Zdrowe przekąski to te, które dostarczają naszemu organizmowi niewielkiej ilości kalorii, a zarazem wypełniają nasz żołądek. Idealna przekąska powinna zawierać połączenie białek z węglowodanami w celu zaspokojenia uczucia głodu oraz dostarczenia niezbędnej energii do pracy dla naszego organizmu. W zdrowej przekąsce  powinien być obecny błonnik pokarmowy, który pęczniejąc w żołądku powoduje znaczące jego wypełnienie. Dodatkowo wspomaga pracę jelit oraz właściwe trawienie spożywanych posiłków. Dietetyczne przekąski powinny być niskokaloryczne oraz zawierać w swoim składzie niezbędne witaminy oraz składniki mineralne.

 

Regularność spożywania posiłków jest podstawą zdrowia, podtrzymywania odpowiednich proporcji sylwetki oraz zdrowego odchudzania. Pamiętaj, że bardzo dobrym nawykiem jest spożywanie 5 dobrze zbilansowanych posiłków w ciągu dnia. Dzięki czemu nie doprowadzamy do tzw. „pojadania”, a przekąski obok głównych posiłków są odpowiednio zaplanowane w żywieniowym planie dnia.

 

Pomysły na zdrowe przekąski:

  • Koktajl białkowy
  • Kubeczek jogurtu z owocem
  • Owocowe smoothie
  • Jogurt z płatkami owsianymi
  • Sałatka warzywna
  • Kilka orzechów
  • Plaster sera i warzywo
  • Twarożek z rzodkiewką
  • Jajko na twardo z warzywem
  • Pieczone jabłko

 

Zamień czekoladę, batoniki, paluszki, chipsy na niskokaloryczne i zdrowe przekąski !

 

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. Puławska 12 lok. 17
Warszawa

662 078 423 | kontakt@poradniasanus.com.pl


close

Najlepsze przepisy... dla naszych klientów

Pobierz bezpłatnie ebook